Komunala Nova Gorica

Sve aktivnosti pokrivene jednim sveobuhvatnim rešenjem Microsoft Dynamics NAV za bolje poslovanje

Javna privredna preduzeća, poput Komunale Nova Gorica d.d., moraju pratiti razvoj digitalizacije zbog obimnih zahteva za izveštavanje, kako zakonskih tako i vlasničkih, zbog različitih aktivnosti, te uvode digitalizaciju kako bi na zadatke sa niskom dodatom vrednošću potrošili što manje vremena i novca, a istovremeno, da svojim aktivnostima što manje opterete životnu sredinu, da ojačaju logističke puteve i na taj način podignu nivo pruženih usluga.

Izazov

Pratiti napredak i razvoj digitalizacije

Većina komunalnih preduzeća rešava poslovno-informacione izazove metodom "vrtlarstva". Drugim rečima, svaka aktivnost koristi svoj softverski paket, što dovodi do većeg broja poslovno-informacionih rešenja, kojima upravljaju različite osobe, uz istovremeno povezivanje tih sistema. I tu nastaje problem. Problem se javlja, ne samo u tehničkom delu, već i u sadržinskom i sa njim povezanom ljudskom faktoru. Zaposleni se moraju snalaziti sa različitim softverskim paketima, dolazi do višestrukog unosa i prenosa podataka, nepovezanosti različitih informacionih okruženja.

Kada govorimo o potrebnom prilagođavanju softvera, svaka dorada može ići u svojem smeru bez bilo kakve povezanosti, jer je zbog složenosti povezivanja, zbog nadogradnje pojedinačnog ili celokupnog sistema, to praktično nemoguće izvesti.

Razlozi zbog kojih su komunalna preduzeća došla do tačke u kojoj stvarno moraju imati jedan integrisani informacioni sistem, leže u zahtevima zakonodavstva, računovodstvenih standarda, izveštavanja eksternim stranama (vlasnicima, regulatornim telima ili inspekcijama). Aktivnosti Komunale Nova Gorica d.d. obuhvataju upravljanje komunalnim otpadom, čišćenje javnih površina, održavanje lokalnih ulica, javnih puteva i površina, pogrebne usluge, stolarske usluge, cvećarstvo i građevinske usluge.

Rešenje

Prilagoditev sistema tipu poslovanja

Prilagođavanje sistema vrsti poslovanja

Kroz dobru deceniju saradnje, postepeno smo digitalizovali poslovanje. Prvo smo pokrili sve osnovne poslovne funkcije i napredovali u informatizaciji specifičnih aktivnosti ili usluga. Time smo postigli:

  • Informatizaciju svih poslovnih procesa u svim aktivnostima
  • Centralizaciju podataka (jedinstven sistem umesto više prethodnih)
  • Celovitost i bezbednost (bezbednost podataka putem arhiviranja)
  • Pojednostavljanje procesa racionalizacijom
  • Izbegavanje ponovnog unošenja podataka
  • Elektronsko vođenje evidencija (praćenje logističkih putanja i planiranje)
  • Automatsko izračunavanje rezultata
  • Kruženje podataka bez neslaganja (od izvora do glavne knjige)
  • Povećanje brzine protoka podataka (potvrda dokumenata i transparentnost sa određenim parametrima pravila, automatsko obračunavanje i preglednost,...)
  • Preglednost izvršenja operativnih radnji (optimizacija koordinacije radnika i radnih mašina i izbegavanje uskih grla)

Marjan Srebrnič, viši konsultant za informacione sisteme u Business Solutions-u, koji je zadužen za klijenta, objašnjava: "Kroz izgradnju i nadogradnju Microsoft Dynamics NAV (nekada poznat kao Navision, a sada preimenovan u Microsoft Dynamics 365 Business Central) i kroz sopstveno rešenje AllForUtility, koji je primarno namenjen industriji distribucije energenata, ali ima i verziju za pordšku procesima u komunalnim delatnostima, postigli smo punu informacionu podršku poslovanju, a istovremeno nam je rešenje omogućilo daljnja proširenja, kao što su praćenje sprovođenja javnih nabavki, elektronsko izveštavanje Agenciji za okolje i mnoge druge koje još planiramo".

Problemi su nas naterali na promenu. Ispostavilo se da na tržištu postoji više mogućnosti, više softverskih rešenja, ali većina nije nudila jedan softverski paket. Ona, koja je pokrila sve naše aktivnosti jednim softverskim paketom, bila je ponuda kompanije Business Solutions, koja sa svetski priznatim poslovno-informacionim rešenjem Navision, može da pokrije sve naše aktivnosti jednim rešenjem.

Boštjan Roldo, vođa analitike

Zaključak

Bogata paleta usluga

Komunala Nova Gorica d.d. deluje na području šest opština, koje su nastale iz bivše Gradske opštine Nova Gorica. Aktivnosti samog preduzeća usmerene su ka lepšem izgledu grada i okoline i ka boljem osećaju građana. Ovo značajno doprinosi činjenici, da je reputacija opštine povezana sa pojmom čistog i uređenog grada. Takođe se može videti isti trud i u misiji preduzeća, koju mogu ojačati korišćenjem implementiranog rešenja. Zaposleni kažu: "Naš osnovni zadatak je omogućiti ljudima zdrav, čist i kvalitetan život. To postižemo bogatom ponudom usluga u oblasti upravljanja otpadom, održavanja i uređenja javnih površina i objekata, kao i ostalih aktivnosti i uz proizvod All For Utillity, koji služi kao produžena ruka Microsoft Dynamics Navision sistema, možemo postići sve to, bez da se opterećujemo poslovnim informacionim sistemima".